Golf golf och åter golf...

Jaha då var den här helgen över då.
Den var lika kort som alla andra helger. Hmm.. fattar inte.. Men nu har jag ju verkligen haft fullt upp varenda minut.
Började med att spela 18 hål golf på Lanna! Min första golftävling!

Fan vad jag har börjat älska golf alltså... Funderade förra sommaren på att börja ta grönt kort igen, för när Patrik spela så blev man själv sugen.. Sen tog jag tag i det nu i vår och gick massa lektioner.. och sen var det bara att harva ut och försöka få 18 poäng på 9 hål.. visst tog det några gånger, men när jag sen tillslut klarade det, så var det bara o börja tävla! Och vi låg inte på latsidan där.. Vi anmälde oss direkt..

Det var partävling och Patrik och jag slår ut varsin boll och sen väljer vilken som ligger bäst och slår på den. Jag slog riktigt bra drive'ar, så vi slog på min boll mest.. Spela jättebra första 9 och sen sket det sig.. :P Men det gör inget.. Jag hade jätteroligt!

Imorse gick vi däremot upp halv sju och Patrik och hans pappa skulle spela Kung & Knekt (Far och son-tävling)
Det är 36 hål, och det är lite jobbigt för fötterna och att det är så varmt, men jag försökte bara bli brun :P
Jag kan erkänna att jag hoppade över 9 hål på sista rundan.. var tvungen o åka hem o kolla till kissarna.. Känner mig så elak när jag lämnar dom ensamma en längre stund :P Men sen kom jag tillbaka.. Det gick bra för dom, men dom vann inte :)

Nu är Patrik iväg och jobbar natt.. Fatta, han gick upp halv sju imorse och spelade 36 hål golf (tar ungefär 9 timmar med lunch) och nu ska han jobba natt i 13 timmar SEN får han sova. Får se om han orkar åka hem imorgon, annars får han sova i Hammarby.

Nu ska jag duscha. Tjoooobre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback