Fem dagar ledigt!

Så var min långledighet slut igen. Ska dock bara jobba två dagar nu och sen ledigt

igen, men ändå :)

Dagarna har gått fort, så jag tänkte redogöra lite vad jag har gjort för ngt.


23/12
Jobbade till kl 20 och kastade mig direkt in i bilen efter stängning och körde

till Nora där mamma, pappa, kissarna och ett gott julbord väntade på mig.
Vi körde våran vanliga uppesittarkväll dagen innan julafton och den var lugn och

mysig.


24/12
Vaknade runt tio, gick mest runt o degade till tolv då vi skulle till farmor och

farfar för att äta mat. Julbord väntades där med. Sen blev det efterrätt och

julklappsöppning nr1. Pengar och godis fick jag där.
Hem till Kalle Anka (som man bara kollar på som tidsfördriv - har tröttnat för

längesen) och julgodis. Efter det slog vi på en film och väntade på att mormor

skulle komma. Hon dök inte upp förrän vid sju, men det gjorde inget. Nu började

julklappsöppning nr2. Jag fick bl a: pengar, inspelningsbar dvd&vhs, överkast,

godis, kokbok, saltgrej, en tomte mm mm.. Blev nöjd!
Sen skjutsade jag hem mormor och moster och morbror kom förbi istället. Lite

umgänge med dom och sen kom Per och hälsade på också. Det har blivit lite av en

tradition. Trevligt.


25/12
Var inte hungrig när jag vaknade på juldagen, kors i taket. Brukar jag alltid

vara, men hade ätit så mkt på julafton att jag ätit för två dagar, haha. Degade

runt lite, satt vid datorn och väntade på julklappsöppning nr3. Runt tresnåret kom

min farbror och hans brud och vi satte oss och käka lite köttfärspaj. (Kan

tillägga att jag knappt var hungrig då heller :P) Efter maten vaknades det mer

julklappar och jag fick skumbad, badsalt, en flaska Aivy (jordgubbs, mint och

päronvodka), en gräsväxt, en HEL låda skumtomtar, partyparaplyn (haha), lotter,

isgrejjer mm mm..
Efter det, så kastade jag in nästan all min packning i bilen och drog till Örebro

igen. Party vankades, så jag duschade, gjorde mig i ordning och åkte och hämtade

Petra och Anna. Liten snabb förfest hos mig och sen upp på stan. Vi hade fem

planerade krogstopp, men det blev bara fyra.
Lounge, O'learys, Lilla Örebro och sen Klaras.
Vi var på Klaras väldigt tidigt, så vi slapp kön. Men kvällen blev lång. Och

rolig! Träffade otroligt mycket folk jag kände, så det var jätteskoj. Fatta vad

ont man hade i fötterna sen. Hade ont i två dygn efter den där kvällen :P


26/12
Hämtade upp Anna och Petra, skjutsade Petra till tåget och sen åkte jag och Anna

upp på stan för o käka. Dock var det fullt överallt, så vi pallra oss till Gröna

Grodan där det var lugnt o skönt. Vi tog varsin sallad och satt och var allmänt

sega i två timmar. Sen åkte vi hem till mig o degade istället. Kolla film och

umgicks lite. Typ det man orkar göra när man är bakis. Kvällen blev lugn och jag

la mig hyfsat tidigt.


27/12
Vaknade efter tio timmars sömn (välbehövliga) och slängde i mig lite yoghurt. Sen

hämtade jag upp Petra (en annan Petra :P) och åkte till Marieberg Köpcentrum. Fyra

timmar senare och över 1000:- fattigare var man hemma igen för att planera inför

nästa partykväll. Förfest hos Mattias och sen blev det Pitchers. Träffa lite

trevligt folk där med, så det var kuligt. Grillcorner fick sig ett besök efter det

och vi blev hemskjutsade av Sigge.


28/12
Piggast vinner på morgonen. NOT. Men blev upphämtad av Mattias, Petra och Anna för

en lunch på stan. La Baguettes goda kycklingsallad med currysås blev det. Efter

ett besök på Stadium och ICA gled vi till Adolfsberg för lite mera deg. Anna,

Petra och jag satte oss och fikade o var allmänt sega i några timmar. Sen skulle

Petra glida hem till Oslo, så vi skjutsade dit henne o Anna och jag fortsatte

vårat deg hemma i min soffa med våra älskade datorer. Tog våran kvällsmat på

Victoria.


Nu sitter jag här igen,  men jag orkade faktiskt släpa mig till duschen, vilket

var väldigt behövligt då håret luktade pizzeria, haha.

Imorgon blir det jobb som sagt, så jag ska väl gå o lägga mig snart, så jag får

sova ifatt några timmar. Sängen lockar otroligt mycket med mina satinlakan och

mitt fina nya överkast :P


Nyår vankas på onsdag och då jävlar ska vi ha kul! Middag med runt 10 pers och sen

party någonstans. Hejhejhej 2009!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback