Midsommar osv

Ja då har det varit midsommar och för första gången jobbade jag på midsommarafton.
Det var ganska långtråkigt för en gångs skull. Det var öppet mellan 9 och 15 och vi hade 50 kunder. Tjoho vad mycket vi hade o göra. För att fördriva tiden så körde vi Hänga Gubbe och så ritade vi en sån där gubbe man gör en kroppsdel i taget på och man får inte se vad dom andra gör.
Klockan blev tillslut 15.00 och jag skulle larma på, men det går inte. WTF tänker jag och kom på att kortet kanske inte funkar, för det är vardag och vi stänger för tidigt.. för kortet är inställt på att det ska larmas på vid 19 och inte 15.
Efter fyrtioelva samtal och bilturer, så löser det sig iallafall.

Jag drar hem o fixar i ordning mig o åker till festen jag var bjuden på. Tre timmar sent, men det gjorde inget. Kvällen var ju bara barnet ändå. Hamnar på ett dårhus, men fan vad kul det var =) Massa folk och ett stort hus att vara i. Det var grillning och lekar (som jag missa, men ändå) och kanotpaddling efter ballonger och när det kom till snapsen så blir det liv i luckan. Haha. Gammeldansk, Hallands fläder, tequila med apelsin och kanel osv osv. osv..

Sen drog vi vidare till Hjärsta där det var två fester bredvid varandra.. Massa folk, många man kände, fler man inte kände, lekar där med och borttappade skor. Men kul vare iaf! Kvällen slutade lite abrupt efter att en viss person tryckt i en annan viss person lite för mkt o dricka, så vi var tvungna o gå hem, men det gjorde inget. Hade ju hållit igång så himla länge ändå. Skrattar ihjäl oss av korten bara. Helt sjukt. Men men.. :D

Nu ska jag bara jobba 13 dagar till, sen har jag semester! Woho! Första gången i mitt liv typ =) På riktigt.
Hoppas det blir fint väder bara, annars blir jag tokig. Tur de flesta jag känner också har ledigt då!

Nej iväg o gymma kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback