Birka Paradise

Jahopp då har man kommit hem från en kryssning då. Birka Paradise blev det den här gången. Jämför lite med Cinderella jag åkte med för lite drygt ett år sen.. och kom fram till att det är väldigt likt, men Birka var mycket smidigare vid på- och avstigning.. det gick mycket fortare. Vet iofs inte om det har med o göra att vi stod långt fram i kön, men på Cinderella fick man fan stå o vänta hur länge som helst överallt.

En kort sammanfattning då..
Bussen dit gick hyfsat fort.. Jossan och jag fick dampryck i stort sett på en gång, men det är ju bara kul :P
En väntan på ca 40 min blev det där för att vi skulle få komma ombord bland de 400 första..
Väl inne på båten satte vi oss i Copacabana och tog en drink medans vi vänta..
Sen blev det avlämning av grejjer i hytterna och fixning inför kvällen.
En snabb visit i taxfreeshoppen och sen intogs buffén på däck 6.
Gott var det! Och man fick dricka hur mycket vin man ville. Det gillade jag! Gillade dock inte att vinet smakade skit, men det är oväsentligt i vissa lägen :P
Efter buffén tog vi hissen upp till däck 10 där karaoken var i full gång. Skönaste killen vid namn Lars sjöng Stad i ljus så otroligt vackert att man fick rysningar i hela kroppen.
(Han gick vidare till finalen på söndagen och vann där med btw)
Efter karaoken (där vi anmälde chefen till att sjunga 'huvud, axlar, knä och tå', men det blev inget med det) intogs dansgolvet. Ett liveband kom upp på scenen och drämde av några sköna dängor :P
När dom var klara blev det vanlig dans o vi körde igång.
En efter en droppade sällskapet av och tillslut var det bara jag, chefen och Linda kvar. Vi körde stenhårt till klockan tre på natten. När vi drog oss mot hytterna så kunde jag knappt gå, för jag hade så fruktansvärt ont i fötterna. Inte konstigt när man dansat med klackar i fyra timmar :P
Men såå värt. Askul hade vi och tillslut lockade sängen. Somnade gott och vaknade, inte helt utvilad iofs, men tillräckligt utvilad för att jag skulle orka pallra mig iväg till frukosten.
Sen blev det ett långbesök på taxfreeshoppen igen. Sprit och godis inhandlades och jag vet inte hur många parfymer jag luktade på.. kom bara fram till att ingen luktar gott efter ett tag :P
Efter en liten sightseeing på däck 11, där det finns ett joggingtrack (haha) så blev det lunch på Café Brazil och sen var vi i hamnen igen.

Blev inte en sån kort sammanfattning, men men :P

Bussen hem skulle ta FYRA timmar.. suck tänkte vi, men Carrå blev genast gladare när bussen tog en paus i Hummelsta. Mmmmmmmm godis :D
Träligt att man inhandlat sjukt mkt godis på båten innan.. så fick bli godis till mor o far istället.. men lite måste man ju smaka. Hittade en ny rolig smak på ferraribilar.. COLA! Var asgott :)

Skönt o vara hemma igen. Imorgon ska jag sova ut!

Tack för mig, tataaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback