Helgen (återkommande rubrik)

Har varken haft ork, lust eller tid att skriva om helgen som varit.
Nu tar jag mig tid :)

Fredagen blev lugn. Jobba till sex och sen åkte jag hem och dega i mina underbara mysbyxor, kolla på tv och spela snes.

Lördagen började med deg i soffan (bästa som finns, så länge man har ngt bra o kolla på på tv).
Sen hämtade jag upp Anna för ett gymbesök. Gick bara fint! Efter det hade vi tänkt o sola. Det gick mindre bra.
Vi åkte till Sunny Beack. Där var det kö i 20 min. Okej, vi väntar, tänkte vi. Sen efter dom 20 minutrarna var det visst två turkar som stod på kö. Okej, vi stannar kvar och kollar hur länge dom ska sola. WOOOOOOOT?! 30 minuter?!
Förihelvete, så länge solar inte ens svenskar. Det är ju hightechsolarium ju! Jaja, vi letar vidare.
Åkte till Järntorget, men hitta ingen parkering (dödsdömt på en lördag). Tillslut kom vi på att det finns ett bra solarium på väster. MEDDO. (Mer Än Du Drömmer Om btw, haha). Vi åkte dit och precis innan oss går det in två st i varsitt rum och sätter på TJUGO minuter dom också. Fan. Orka vänta. Nej, vi drog därifrån.

Vi åkte hem till mig och började göra oss i ordning. Efter en stund fick Anna dampryck och ville göra jelloshots. Erika kom precis då och hetsskjutsade henne till Alibaba och dom hittade gelatin! Bra där!
Väl hemma igen, så blev det mer fixning och jelloshots-görande. Vi hade inget o ha dom i, så det fick bli bullformar, haha. Och dom blev faktiskt bra! Helt snuskiga o dallriga. Men det är ju så det ska va :P

Precis när vi var i sluttampen av hårfixningen så blev klockan 20.30 och det var Earth Hour. Erika släckte ner hela lägenheten, så det blev kolsvart. Yey, nu såg vi ingenting. Vi fick lov o tända en lampa, så Anna kunde fixa klart mitt hår :P
Och sekunden efter hon var klar, så ringde det på dörren! PUH, vi hann!

Det gled in tre pers. Och efter det några till. Sen några till. Sen var festen igång!
Som vanligt var Anna och jag mest hetsiga med drinkar, vin och shotar :) Har en del på film som man kanske helst vill glömma... :) Festen blev iaf lyckad och tillslut gled vi upp på stan. Eller ja.. jag gick visst, för jag fick inte plats i bilen. Men lugn, jag gick inte själv :)
Hann vara en halvtimme på Klaras (dock en värd halvtimme) och sen blev det efterfest på väster. Vettefan vad vi gjorde där, men kom hem runt femtiden på morgonen.

Dagen efter ska vi inte prata om. Trött o jävlig som vanligt. Och SEG. Sen mådde jag faktiskt dåligt där ett tag. Det brukar jag inte göra :) Efter häng framför tvn och datorn ett antal timmar får man höra att Anna är pepp igen. Kroggalan på Villa Strömpis väntar och även fast jag skulle jobba tidigt dagen efter, så kuuuunde jag bara inte sitta hemma.

Nu orkar jag egentligen inte skriva mer, men för att sammanfatta kvällen, så var det lyckat och verkligen värt att åka dit! Nykter också för den delen! Värt o ha min bil som vänta på mig på stortorget :) Träffa sjukt mkt folk, tog sjukt mkt kort (Anna är nya vimmelfotografen btw) och fick agera chaufför mitt i natten.

Jag sov totalt nio timmar på hela helgen. Var ett lik på jobbet på måndagen, men fortfarande värt det.
Nu är jag pigg igen, fast för tillfället trött. Ska sova. Goooodnatt mina kära läsare :P

       
                                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback