Påsken som va

Då var påsken över och fyra dagars ledighet långt borta. Huhuhu.
Älskar o va ledig. Fast kanske lika bra o låta bli o va det, då det är ett helvete o komma tillbaka till vardagen.
Eller ja.. inte ett helvete kanske, men kul är det inte :P

Har fått betala rejält för helgen som varit. Jag mår inte bra idag. Huvudvärk, kramp i magen, öm i hela kroppen, pissont i halsen osv osv.. listan kan göras lång. Men det är fan värt det :) Har inte varit hemma många timmar på de här fyra dagarna.

Jag orkar inte skriva några detaljer, men kan dra en sammanfattning (som blev rätt så lång såhär i efterhand)

Torsdag
Jobba till 18, after work på Lilla Örebro till 23 och efter det blev det Frimis. Var inte mycket folk alls, men rätt skoj ändå. Dock drog vi vidare till Satin senare. Var lite roligare där, för det var mer folk.
Efter Satin hade vi den roligaste taxiresan hem jag varit med om i hela mitt liv.! Mest pepp i hela världen och sämsta (bästa?) låten på högsta volym! Går inte att förklara hur den var, men kolla på facebook, för där är den upplagd ;P
Efterfesten hos mig vet jag inte om vi ska prata om. Då var jag riktigt bitter, men nu kan jag inte låta bli o skratta åt det :)

Fredag
Mådde faktiskt bra dagen efter, kors i taket. Satte igång nästan direkt med att packa in katter och Anna i bilen (efter att ha hämtat en nyckel i Västhaga, åkt till centrum och sen tillbaka till Västhaga med nyckeln). Målet var Nora och det vankades påskmat. Satan vad gott och satan vad mätt man blev. Efter buffén blev det ostbricka och efter ostbrickan blev det jordgubbar och grädde. Sen var jag fyrkantig. Eller rund? :O
När jag hämtat mig lite och sen kollat på TV, så plocka jag upp Anna och vi åkte hem. Lite lan blev det innan läggdags.

Lördag
Piggast i hela världen. Jävlar vad jag städa. Hade såå skitigt hemma, så jag mådde nästan dåligt.
Nästan fem timmar senare hade jag tvättat fönster, dammat, dammsugit, moppat golvet, sorterat i hyllorna, möblerat om lite småsaker, slängt massa tvätt osv osv. Efter det mådde jag bra :D
Kvällen var fortfarande oklar. Blev bjuden på fest, men vi kom aldrig dit. Hamna hos Jens och Adde och förfesta och efter det blev det Satin (igen?! vad har hänt med oss?!) Kvällen var kul tror jag, men när jag kom hem efteråt hade jag fetaste såren på benet, aj aj. Efterfest igen, den här gången med Paresh, Ogo, Johannes och diverse folk jag inte kände. Var helt okej, men var rätt trött, så körde iväg dom "tidigt".

Söndag
Herre min jesus, jag mådde bra när jag vaknade idag med. Oh, i love it. Pepp som fan. Anna och jag tog en god sallad på Hälls. Vi ville sitta ute i solen, men varenda jävla bord var upptaget. Efter salladen åkte vi hem o färga håret på mig. Mörkt blev det. Och fint. Och glansigt :D
Sen gjorde vi oss klara för kvällen igen. Helvete också :P Vi visste inte riktigt vart vi skulle ta vägen, men jag är glad att vi inte hamna hos mr T, för det hade varit pinsamt :P haha. Vi hamna istället i en lägenhet på väster. Var där en stund och sen blev det stan. Tog några drinkar på Njuta och efter det en snabbis på Björnis. Och av nån jävla anledning gick vi vidare till Satin där det var proppat med folk, men inge kul :P
Efterfest åter igen (hur orkar vi?) vid Södra allén och få timmars sömn. Köttbullar och spagetti blev man bjuden på också, hahahaha.

Måndag
Nej, nu tror jag det är något fel. Jag mådde bra idag också. Sallad på Victoria, mmm vad god den är. Sen kom Erika och vi åkte till Marieberg. Jag hade lite abstinens efter inte att "fått" shoppa på flera månader, så jag hetsköpte lite grejjer. Men nöjd är jag, så det är det värt! Jag blev två toppar, en parfym, två nagellack, 13 liter diesel och lite munskölj rikare! Yey me. Efter det hämta vi upp Anna och åkte o fika på Java.
Senare på kvällen kände vi att helgen var på väg att ta slut, så vi fick lite ångest. Vi kunde inte sitta hemma, så vi åkte till Pitchers o käka. Ogo joina och sen drog vi hem o kolla på film. Sen blev det godnatt.

Som sagt - superhärligt och vara långledig, men troligtvis bättre för hälsan att jag jobbar ibland. Folk undrar hur jag orkar. Folk ber mig ta det lugnt. Jo, ibland kan jag hålla med. Men samtidigt måste man få leva sitt liv medan man är ung. Jag var spärrad från roligheter i ett och ett halvt år innan, så nu passar jag på. Jag lovar o bättra mig så småningom ;)

Nu orkar jag inte skriva mer.
X.O.X.O Carrå ;)



Supergod drink (som vanligt) på Lilla Örebro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback