091217

Helt sjukt vad tiden går fort. Det är en jävla vecka till jul! Känns inte som det varit december ens..
Det var en helt annan grej när man var liten och längtade till julafton, men den känslan är borta, för längesen.

Alla bakar lussekatter, pepparkakor, julgodis, gör pepparkakshus, pyntar hemma med gran osv.. Men jag gör inte det. Eller jo, jag har nån julduk o nån tomte hemma, men inte mer. Ska iofs förhoppningsvis göra julgodis hemma hos mamma sen, för det är fan det bästa med julen. Så jävla gott :D

Aja, den känslan kanske kommer tillbaka när man skaffar familj eller något.. Men långt dit - det är det :D

Vanlig dag på jobbet idag. Förutom att det är mindre och mindre kunder ju närmare jul det blir. Alla andra affärer på Marieberg får fler kunder i december, men vi får mindre. Kul :P Visst reser folk, men inte lika mycket som på sommaren.
Vi får roa oss själva på jobbet. Och ibland gör vi det bra. Ibland mindre bra. Idag var det så illa att de dåliga skämten kom fram.
-En sax låg på golvet och Janet bad mig ta upp den. Nej, nu är det klippt, sa jag.
-Janet körde ner stolen så långt det bara gick och jag frågade om hon kände sig låg. Lika låg som Glocalnet?

När det låter så, så är det riktigt jävla illa. Då vet man inte vart man ska ta vägen. Tur vi har kul på jobbet iallafall, annars vet jag inte vad jag hade gjort :)

Det är mindre kul o va hemma på kvällarna. De känslorna jag har i kroppen har jag inte haft på länge. Jag tycker om dom - jättemycket - men det är svårt. Tycker inte om avstånd. Önskar ofta att det tog 10 min att åka 8 mil.
Vad gör man? Man hör ofta att det är bra att sakna, men när det är såhär, så vettefan om det är bra. Man blir ju tokig. Att man känner sig så ensam gör det inte lättare...

Imorgon är det iaf fredag och sen är jag ledig i helgen. Så jävla gött. Har planerat det mesta, så jag är nöjd.
Umgänge med J, fika med J, gymmet, städa lägenheten, mys med H, julklappsshopping osv osv... Hoppas det blir bra.

Nästa vecka blir det jobb två dagar, sen julledig. Ska dock jobba mellandagarna, men det får gå. Är långledig över nyår iaf, ska bli skönt.

Nej, nu vill jag att det ska bli lördag.

Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback