Effektiv a la Carrå

Yes! Idag har min dag varit effektiv.

Vaknade av ett samtal från jobbet där det var kaos. Tyvärr kunde jag inte göra så mycket åt det, eftersom jag var ledig, men ändå. Hoppas de överlevde dagen!

Jag gick direkt ner till tvättstugan och la i en maskin. Totalt blev det tre och nu hänger dom på tork. Gött o ha det gjort iaf.
Åt frukost och bara njöt av att vara ledig och i stort sett inte ha några planer.
Sen började jag städa i en byrålåda, vilket verkligen behövdes, och hittade massa kuliga grejjer man glömt bort.
Städade toan och blev så trött på min lilla vagn med grejjer som bara står där o samlar damm, så tog helt enkelt bort den. Vad man ska göra med den nu är frågan. Sälja, ge bort, eller slänga? Någon som vill ha? :)

Pysslade vidare lite och sen bestämde Petra och jag att vi skulle ta en fika på stan. Så på vägen till henne lämnade jag (äntligen) in mina jeans för att få ny gylf. Den har bara varit trasig ett halvår.. hmm..
Vi möttes upp och tog en skön men kall promenad upp på stan. Waynes var destinationen och jag inhandlade mig en morotskaka. Petra köpte kaffe, scones och chokladboll :)

Tiden gick (som vanligt) fort och efter några timmar av prat om allt mellan himmel och jord gick vi en kort sväng på stan och sen mot väster där ICA fick sig ett besök.
Efter det promenerade jag hem och började snabeldraka mig. (Erikas ord för dammsuga). Dammade o grejjade o sen gjorde jag mat och matlådor, kollade på Familjen Annorlunda på TV och sen blev det en dusch och en hårinpackning (en välbehövlig sådan).

Nu sitter jag mest o degar igen för det känner jag att jag behöver :P Disken är kvar, men den tar jag imorgon innan jobbet.

Nu väntar tre dagars jobb och sen FYRA dagars ledigt..! Sköööönt!

Kul att så många läser min blogg nu för tiden. Avslöja er gärna :)

Later dudes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback