Årskrönika 2008

Jaa jag kan börja med o säga att 2008 har varit det händelserikaste året hittills i mitt liv!
Helt sjukt vad jag gjort saker. Och träffat nya människor. More than ever!


2008 börjar med en galen fest hemma hos Pilla med Elin. Som jag nog inte glömmer på länge. Kul var det!

I januari började jag umgås mer och mer med Erika.. och Emelie dök upp. Sen i mars kom Anna in i bilden också. Sen började allt det roliga!

Vi var ute en hel del.. mer eller mindre varje helg. Vi lärde känna varandra bättre och jag klagade absolut inte! Hela våren höll det på så..

Jag umgicks med Jossan massa också och vi bestämde att vi skulle åka till Barcelona! YES! Vi hade fyra underbara dagar där och vi shoppade järnet och hade hur trevligt som helst!


Sen kom sommaren och min semester. Har aldrig haft semester förut från jobbet och jag kan säga att jag ska fortsätta ha det! Haha.
Träffade folk i stort sett varje kväll. Var det inte film, så var det bad, sol, kubb, grillning, kortspel, umgänge, sprit osv osv... Dom där veckorna gick fort kan jag säga. Satan vad kul vi hade!


Helt plötsligt var det augusti och jag började jobba igen. Dock på ett nytt ställe: Marieberg Köpcentrum. Var kul med något nytt då jag var ganska trött på föregående adress.
Marieberg har haft en riktig mjukstart och nu i skrivande stund så har det fortfarande inte strömmat till några kunder.. Men vi håller humöret uppe och pga det lugna livet på jobbet så har vi blivit en riktig familj! Trivs riktigt bra där, även om dagarna är otroligt sega.
Kan dock inte låta bli o önska att jag hade ett annat jobb ibland... Men vart ska man hitta det i denna lågkonjunktur?


I augusti la jag mig även under nålen och blev otroligt nöjd med resultatet. Dock är det lite hemligt än, men det ska nog gå bra =P

En vecka innan det blev jag och Anna otroligt trötta på att vi var så bleka efter sommaren, så vi tog en sista minuten till Magaluf. Och vilken resa!

Underbart väder hela veckan, sol och bad stod på schemat varje dag. Restaurangmat varje kväll och alkohol var även ett inslag lite då och då :P Tyvärr inte lika gott som i Sverige, men det slank ner.. Och nästan upp igen! Hade en riktigt cpkväll en av kvällarna och jag chockade mig själv. Men kul var det iaf =)
Nöjda och glada kom vi hem en vecka senare med världens bränna.. som försvann rätt snabbt :( Men vi var snygga ett tag iaf! ;)


Sen kom hösten och mitt jobbschema tillät utgång på vardagar, vilket inte gjorde mig ett dugg. Många långa nätter med trevligt och otrevligt sällskap. Haha.
Det avtogs dock efter ett tag.. Tog tag i träningen lite mer, eller så gott jag kunde med mitt schema och nu såhär på hösten/vintern så är det inte lika peppande med utgång i kylan.


Julafton firades som vanligt i Nora. Många paket och hur mycket mat som helst kan man sammanfatta den dagen med. Utgång på juldagen - galet! Hade askul på Klaras!
På nyår blev det trerätters med vänner och sen upp på stan vid tolvslaget. Efter det kom vi in på Villa Strömpis. Fan vad kul!


Jaha, nyårslöfte då? Mjaa jag brukar inte kunna hålla dom, men har tänkt att jag ska skärpa mig med träningen, äta mindre och mer "kontrollerat" och mindre godis. Lär få lite coachning från Anna om jag ska klara det här.. men det ska nog gå bra med rätt inställning!

Jag hoppas att 2009 blir ett precis lika bra år som 2008 varit. Dock är det svårslaget.


Nu känns det som jag skrivit ordet 'dock' hundra gånger under det här inlägget, men det skiter jag i :)


Merry Christmas And A Happy New Year!!
And love to all of my friends! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback