Trasigt modem

Dagen började strålande.
Väckarklockan stod på 07.00 och jag blev superglad när jag såg att solen lyste den tiden på dygnet!
Annars är jag ju aldrig uppe så tidigt, men även om jag går upp nio eller tio, så brukar solen ändå inte lysa då :P
Weeeihooo jag vill ha riktig vår nu!

Sen var det månadsmöte och den goda frukosten intogs. Efter mötet hade jag ett hål på två timmar innan jag skulle börja jobba, så jag gick runt lite på Marieberg. Efter 20 minuter hade jag gått igenom alla affärer och var trött på skiten.
Inge kul o shoppa ensam. Inge kul o shoppa utan pengar. Inge kul o shoppa utan tips och råd från någon annan.
Åkte och tankade och tog ett varv runt området. Sen unnade jag mig en bok på Bokia och sen gick jag tillbaka till jobbet.

Åtta timmar senare, fyrtiofem miljoner rör senare, femton mijoner mynt senare, åttatusen i tjugor senare så var man hemma. Såg fram emot att få sätta mig i min älskade soffa o surfa runt lite.

Så funkar inte modemet! Det är stendött! Ringer bbb och dom kan skicka ett som kommer på måndag. På måndag?!
Shit, klarar mig inte utan internet hela helgen... Då kommer han med ett tips att om jag ringer imorgon, så kanske Dialect har ett modem på lager. Sure, why not. Jag ringer imorgon, byebye.

Tio minuter senare ringer grannen som jag delar bredband med och undrar varför det inte funkar. Ingen aning svarar jag. Då säger hon säger att hennes son kan komma förbi med ett nytt modem på en gång och se om det funkar. Tack vad snällt! Men efter mycket krångel och tips via mobil, så funkar det fortfarande inte. Elakt. Får vänta tills imorgon iallafall.

Om ni undrar hur jag kan skriva det här inlägget nu, så är det för jag hittade ett oskyddat trådlöst nätverk i närheten, så jag snyltar lite. Hoppas det funkar imorgon med :)

Nu ska jag kolla på lite tv/film och sen kanske sova eller något. Har redan läst min dagliga dos av bloggar.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback