Kristi Himmelfärdsdag

Ganska ovärd dag va? Men jag gillar den ändå. Jobbtiderna är bättre. Fast hade jag haft ett "normalt" jobb, så hade jag ju varit ledig. Men jag överlever ändå. Tre dagar ledigt i helgen iaf. Imorgon ska jag in till stan och slava, så jag kan behöva lite ledigt efter det. Kaos.

Som sagt, jobbade till 18 och sen drog till gymmet direkt. Var ganska skönt o va där, för det var jättelite folk. Synd jag träna själv bara ;P
Efter det blev det dusch o så tänkte jag göra mat, men det blev en falukorvsmacka istället. Yey vad gott.
Har faktiskt varit duktig med maten den här veckan. Måndagen blev onyttig, men det var ju dagen efter en utekväll.
Har bara ätit frukost, matlåda, en frukt o sen något lätt på kvällen. Bra för o va mig :)
Idag blev det ingen frukt, utan en McFlurry med Marängsviss. Mmm det satt fint! Lika nyttig, eller hur? ;)

Nu kollar jag på Stockholm-Arlanda på TV och det gör ju inte alls att jag längtar mer till resan.. nejdå.. Synd det är så fruktansvärt många timmar på flygplan.. Jag måste lära mig o slappna av. Hoppas verkligen på nån bra film på planet, annars dör jag. God mat vill jag ha också. Och resgodis och en bra bok ;D
Men det ska nog gå bra. Linda och jag brukar kunna prata rätt mycket också ;P

Snart blire lite glutt på Bonde söker fru för o se vad det är för mongon med i år. Skulle fan aldrig kunna leva med en bonde. Känns som ett jättetragiskt liv.. Men jag hatar ju allt som har med ladugård, skogen och naturen o göra :P

Det blir också lite B-U-S och nagellack!
Shooooooooobre!

Kommentarer
Postat av: Erika

"Kristi himmelfärds dag har existerat sedan mitten av 300-talet, eventuellt 375. Högtiden har också kallats betessläppningen, eftersom det var då man lät korna gå ut på bete. Sedan 1924 firas dagen också som folknykterhetens dag."



Hhaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback