Mysig dag i Sthlm

Ja, det blev ju Stockholm igår som sagt.

Linda och jag tog bussen vid tolv. När vi var framme vid cityterminalen gick vi mot gamla stan på en gång.
Sååå mysigt o gå runt där o titta på allt! Dock hade det varit mysigare om det var snö överallt och massa julbelysning.. men man kan ju inte få allt här i världen.. ;)

Efter vi strosat runt där ett tag tog vi tunnelbanan till skanstull, för vi skulle käka lunch/middag på Koh Phangan.
Linda hade ätit där förut, men inte jag. Men det var den mysigaste restaurang jag varit på! Jag blev helt såld :)
Förstår varför folk kommer tillbaka dit.. :P Vi satt där i några timmar o bara myste, åt och pratade. Vi till och med slog på stort och tog en efterrätt.. Banana Split slår aldrig fel ;D

Den som inte vet vad jag pratar om och är nyfiken på restaurangen kan gå in på
http://kohpangan.se och kolla på de underbara bilder som finns där! Mysfaktorn är HÖG!

När vi tillslut gick därifrån så hamna vi vid Skrapan och Linda shoppade en jacka. Sen blev det en kort promenix till Globen där det närmade sig konsert! Vi hade platser på C-läktaren vilket kanske inte var det ultimata med tanke på att det är längst uppe i taket i Globen.. Men det var helt okej ändå. Ljudet är det ju onekligen inget fel på ;P

Förbandet hette Evermore och jag fastnade faktiskt direkt för dom. Dock var det inte mycket man hitta av deras låtar på Spotify och det var inga nya låtar heller för den delen, men det spelar ju ingen roll :)

Sen drog Pink äntligen igång och jäklar vilket drag det var! Fun house heter ju turnén och det kan jag hålla med om att det var! Rutschkanor, clowner stora som hus, kuddkrig osv osv = GRYMT! Hennes outfits ska vi dock inte prata om, haha, men det är ju hennes stil så ;)

Efter konserten mötte vi upp Ella och Emma för bilfärd hem. Jag fick ta över ratten och eftersom jag bara ville hem, för jag var trött, så blev det gasen i botten och 1½ timme senare var vi hemma!

Åtta timmars sömn senare klev jag upp för att bege mig till jobbet för första gången på fyra dagar. Det var väl ingen höjdare kanske, men dagen slutade bra då jag och Virran dog av skratt åt världens fulaste ord: BÖS.

Nej, nu har jag tråkigt, så nu är det dags för sängen igen. Tre dagars jobb till och sen blir det Stockholm igen, dock på säljutbildning den här gången.

Imorgon ska jag ringa Hallors Glas och se om dom kan fixa mitt stenskott.

CHA CHAA ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback