091005

Måndag och oktober. Lite halvbittert sådär måste jag säga.
Men kan ändå inte låta bli att längta till julen. Det roliga är att det aldrig blir som jag tänkt mig ändå, eftersom det jag har i mina tankar aldrig händer på riktigt. Det här året ska jag verkligen försöka njuta ordentligt och ta en mysig julfika på stan med en vän, gå o mysa på stan o köpa julklappar (i tid!), baka pepparkakshus (bara för det är så gott o käka upp efter julen) osv osv.
Det tråkiga med julen är att min familj/släkt minskar för varje år. Så nu är det bara jag, mamma o pappa som sitter där på julafton o ugglar. Så jävla tråkigt. Tänk om man hade ett syskon iallafall.. Försöker göra något mysigt av det varenda år, men det går inte. Det är inte lika mysigt o äta jullunch hos farmor o farfar längre.
Vafan gör man åt det? Tips?

Dagen gick ganska fort med tanke på hur lite jag gjorde. Nu börjar tråkigheterna, de långa dagarna, de mörka dagarna, inget o göra, en kund i halvtimmen. Yey. Får försöka se positivt på det iaf.. att man får bra betalt för det lilla man gör.

Efter jobbet hämtade jag upp Jonas. Det var min tur att bjuda på mat. Tacospizza blev det. Uppskattat må jag säga! Jag la på lite extra ost, så det blev extra krämigt. Me likey! Vi spela SNES och PS och tillslut fastnade vi framför Youtube o massa roliga dansklipp. Fullkomligt ääääääääälskar Diversitys uppträdanden de hade på Britain's got talent! Jag är avundsjuk på att de kan dansa sådär! Jag vill också!

Ledig imorgon som sagt. Nora stundar. Service + vinterdäck på bilen stundar. Bäsarna stundar.

Tjarå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback