Random dag

Jaha, facebook funkar inte för tillfället, så man får väl skriva ett blogginlägg istället då.

Dagen har varit väldigt random. Mitt humör har varit på alla sätt som går o vara idag tror jag.
Det började med att jag vaknade helt död i huvudet (dels från i lördags och dels för att katterna väckte mig minst 5 gånger mellan 06 och 10). Kände bara att den här dagen inte kunde bli värre, men tog ändå tag i disk och tvätt innan jag åkte iväg till jobbet. Samtalade med Jens samtidigt och tyckte lite synd om honom för han hade inte heller någon trevlig dag framför sig med juridikproblem, träning, matlåda och jobb.

När jag väl bytte om till kyckling, så blev det ju inte bättre. Åtta timmars jobb framför sig och ingen energi någonstans. Kom och tänka på godis och bestämde mig för att ta min feta bakisdag idag istället, eftersom jag knappt åt något igår. Sagt och gjort, gick till Coop och köpte mig en sallad + en godispåse.
Jag tror det var smart gjort, för jag återgick till mitt normala jag, det eländigt trötta försvann, dagen flöt på.

Under dagen fick jag ett sms där det stod: Jag satte mig ner och koncentrerade sig och lyckades fixa uppgiften själv. Det är stunder då man kan känna att man gjort något bra. Hoppas det går bra på jobbet :)
Och det gjorde MIG mycket gladare och piggare också. Dagen kändes inte lika eländig längre. Ingenting är omöjligt. Tack Jens ;D

Helt plötsligt var den 18 och jag och Charlie blev själva där. Efter ett tag började jag klaga på att det redan mörknade och vi kom återigen in på min framtid.
Samma skit varenda gång. Jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv. Jag vill resa iväg, men jag vet inte vart. Jag vill verkligen göra något, men inte själv. Samtidigt som jag nog skulle vilja åka själv och se hur jag klarar mig. Jag skulle nästan vilja att någon tvinga iväg mig någonstans för att det ska hända något.

Men ska jag göra det, så måste jag säga upp mig - ta den risken att jag inte ångrar mig o åker tillbaka, så står jag där utan jobb och pengar. Sen är det uthyrning av lägenhet, avställning av bilen - och katterna. Vad vill jag med dom? Fan.. Jag vill passa på o göra något innan jag blir för gammal. Det är ju just nu som jag är som mest fri och kan göra vad jag vill. Men vad fan ska jag göra? Vad vill jag göra? Vart vill jag ta vägen? Gaaaahhhh

Någon som har något tips? Help me...


Nåja, den här jobbdagen tog slut den med och efter det hämtade jag upp Jonas för vi skulle glo på Hundtricket. Så jäääävla bra film! Och är det någon som kan muntra upp mig, så är ju han rätt person i kombination med den filmen, haha.

Nehe, klockan närmar sig tolv och imorgon är det jobb 10-18. Sen blir det ett gympass med Anna - great med sällskap! Nu kör vi ;P

Nightynight
//Carrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback