Hell yeah

Yesbox, ny vecka igen. Här går det undan må jag säga!
Tiden går fort och det har väl med att göra hur trevligt och roligt man har på helgerna jämt.

En kort uppdatering innan sängdags kommer här iaf.

I fredags jobba jag till åtta, tog sen mitt pick och pack och åkte norrut. Där blev det hockey och fredagsmys.
Det gillar vi. Jag fick i uppdrag att välja film och valde en som verkade bra. Triangle hette den.
När vi (jag, H med tillhörande bror och flickvän) hade sett klart den var vi typ arga. Förbannade över hur dålig filmen var + vilket jävla slut den hade! Så vill ni se en film som man inte blir klok på - välj Triangle!

Det var tänkt att spendera halva lördagen i sängen, men efter ett samtal från en morgonpigg Jonas, så hade vi inget val än att gå upp, sätta på sig varma kläder, åka iväg o brumma skoter! Men jag klagar inte ;D
Gillersklack var vår destination då Klotjohans spelade i värmestugan. Det blev bra "drag" med barnsånger och "goa bitar" ;P
Det blev en hel del bus i backen också där det brottades i snön, åktes i gummihjulet med mera..
Sen var det dags för korvgrillning där 38 korvar gick åt på mindre än en halvtimme och framåt eftermiddagen gled vi hem där vi hamna i koma efter en dag i snöstormen.

Efter lite pokerspelande och OS-tittande bestämde vi oss för att åka till Ställdalen och bada badtunna. Det var riktigt varmt och skönt, dock ingen höjdare o springa in barfota i den kalla snön.. Men mysigt o sitta därute o bara snacka skit med familjen Erlandsson. Jag klagar inte. Inte där heller ;P Mys..
Sen blev det en snabbvisit på Två kockar där det var fullt ös igen. Hur kan man ha tråkigt i Kopparberg?! ;)

På söndagen blev det lite mys i sängen innan det var dags att bege sig två trappor ner för att gå på kalas. Då vi inte ätit frukost, proppa man i sig en hel del vilket resulterade i en proppmätt Carrå. Nötkaka, morotskaka, bullar hit o dit o sen tårta. Ujejuj...

Sen var det dags för skoteråkning igen - denna gång till husbåten. Har inte en aning om vart vi var, men det är skitsamma. Under tiden vi grilla korv (jävel vad korv jag har ätit de här senaste helgerna) började vi frysa rätt rejält.. Vi förstod inte riktigt varför eftersom det "bara" var 14 minus när vi åkte.. Men sen när vi kom tillbaka till bilen visade det sig att det blivit 22 minus efter solen gått ner. Inte konstigt att vi frös?! ;D

Den här helgen tog slut den med, jag åkte till Nora, hämta småskitarna och åkte hem.
Så var det med den saken.


Idag har jag jobbat i stan. Var superskoj och bekvämt att stänga butiken redan vid sex! Man fick även en skön promenad på morgonen.. Hmm, det där tåls att fundera på..


Btw, hade lite ont i halsen innan Romme i torsdags.. Tror ni min förkylning blev bättre efter två skoterturer + utebad? NÄ! Så nu hade jag tänkt gå o lägga mig o sova bort viruset...

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback