Romme II

Yeeeey vad kul det var! Vill åka mer!

Dagen i sin helhet:

Klockan stod på sju, men jag vakna innan. Och var pigg!
Klev upp, gjorde mig i ordning och sen hämta jag Linda halv åtta.
Åkte sen till Statoil för att invänta den andra bilen. När segmupparna äntligen kom, så bar det iväg.

Var framme runt 10, men var nog inte i backen förrän elva, eftersom det var megalång kö till uthyrningen.
Måste fan köpa mig egen utrustning, det här funkar inte!

Tillslut tog vi iaf plats i expressliften och kom iväg. Började lite mjukt med de lätta backarna, men dom blev snabbt tråkiga, eftersom man fick staka sig fram o jag fick dra snowboardnissarna på det plana.. Så dom dissa vi resten av dagen och körde medelsvåra/svåra istället. Mycket roligare!

Efter en massa åk var vi hungriga och bestämde oss för att käka i Toppstugan och vilket bra beslut!
Supergod hamburgare med fullkornsbröd, klyftpotatis o massa goda grönsaker.. mmmm... :D

Vi hamna i nån slags matkoma efter det, men bestämde oss för att åka iväg ändå, eftersom det bara var två timmar kvar innan liftarna skulle stänga.. Matkoman gick snabbt över och vi varierade mellan nästan alla backar de hade (16 st) tills det var dags att åka hem.

Hemvägen blev något längre än ditvägen, först för vi åkte fel (haha) och sen för att det snöa o var dålig sikt och sen för att alla lastbilar körde i 40 o det gick inte att köra om.. Men hem kom vi tillslut.

Tusen tack för den här dagen!


Tack Adde, Jens, Linda och Therese!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback