3 januari 2010 - Tankar och funderingar

Då var det 2010. Det här året har gått ganska fort faktiskt.. som alla andra år. Med skillnad att hösten har varit otroligt jobbig (till en början).

Förra året gjorde jag en årsresumé just för jag kom ihåg allt jag gjort. Ska jag vara ärlig, så kommer jag knappt ihåg vad jag gjorde i våras. Inga speciella milstolpar sådär.. Första stolpen var självklart USA-resan. Den kommer jag aldrig att glömma! Så himla kul hade vi, jag och Linda! De tre veckorna flög iväg.. Sen var det tillbaka till jobbet som gällde och sen ha semester igen.. Denna gång inte lika rolig, för jag hade inte så mycket o göra.

Efter sommaren (som annars bara flög förbi som vanligt) kom en så jävla hemsk höst. Jag var less på exakt allt och ville bara dra iväg någonstans där jag slapp bekymra mig för någonting.. Jag tänkte det såå många gånger, men tog aldrig tag i saken eftersom jag inte ville åka själv. Var lite feg där kanske, men såhär i efterhand så ångrar jag mig inte..! Har träffat en underbar person som jag inte vill vara utan..

Dock är det här med avstånd fruktansvärt jobbigt. Är inte van vid det för fem öre. Har varit så himla lycklig senaste veckorna just på grund av att det varit jul och nyår, så man fått varit ledig extra mycket.
Har flängt till Kopparberg otaliga gånger och jag ångrar inte en sekund. Det är så himla värt det.

--------------------------------

Från det ena till det andra:
Imorse fick jag skjuts till Nora från Kopparberg. Där packade jag in katterna och mamma och jag åkte vidare till Örebro. Myresjöhus Cup väntade i Idrottshuset. En handbollsturnering med fyra lag som kämpar om landslagsplatser inför EM i januari! Biljetterna köptes tidigt i höstas. Det var riktigt skoj att sitta där igen. Dock blir jag så himla sugen på att börja spela själv igen.. Men så svårt med de tider jag jobbar.. :(
Norge spela mot Slovaken och det blev totalt 75 mål i den matchen.. helt sjukt! Och sen spela Sverige mot Egypten. Var riktigt kul att se Warvne i en blågul tröja.. och alla andra med dessutom! Längtar SÅ tills nästa VM som spelas i Sverige! Får dock vänta tills januari nästa år.. Men den som väntar på något gott...

Efter matcherna åkte vi o handla o sen hem o laga mat. Efter mor åkt hem så dammsög jag, plocka undan här hemma, städa toan, packa upp, diska, duscha o tvätta håret och kolla på tv.. Dit jag vill komma är att oavsett om jag har gjort alla de sakerna, så har jag haft fruktansvärt långtråkigt. Tiden kryper fram och jag är redan less på att vara hemma. Jag blir så förbannad på mig själv. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - Varför kan jag inte njuta av att vara hemma längre?!? Jag är så sällskapssjuk, så jag tror jag blir tokig. Förut älskade jag ju att vara hemma själv, men nu pallar jag fan inte det. Det är inte bara av saknad, för såhär har jag känt hela hösten.. Så vafan beror det på?

Jag tror jag måste ha miljöombyte.. Det kanske skulle funka o t ex byta lägenhet, men det vill jag inte göra, för jag trivs så himla bra här. Plus att det blir omtapetsering av hela lägenheten om jag skulle flytta, haha. Man kanske kunde möblera om här hemma också, men det vet jag inte heller om jag vill, för tror inte det skulle kunna bli så mycket bättre upplägg än det jag har nu.
Hemma kan jag inte slappna av när jag kollar på en film, men är jag någon annanstans, så är inte det några problem. För jag trivs med miljöombytet - att jag inte sitter i samma tråkiga soffa som jag gjort de senaste två åren.. Är jag normal? Nä, jag tror fan inte det. Vet inte vad jag ska göra för att jag ska ändra åsikt heller.. Kanske blir lättare när våren kommer.. Nåja, den som lever får se.


Okej, så här är det:
2009 har varit ett helt okej år. 2008 var bättre. Hoppas 2010 blir ännu bättre än 2008!
Jag vill åka tillbaka till USA.
Jag hatar att vara själv hemma.
Jag har blivit GH-nörd. Spelar som bara fan och jag har inte ens ett PS3 själv.. Måste ändras på!
Jag har träffat en underbar liten sötsak som gör mig lycklig.
Det har kommit ofantligt mycket snö den här vintern. Jag gillar det, men nu vill jag fan ha vår.

Nä, nu blev det ett jobbigt långt o säkert onödigt inlägg, men jag har inte haft något bättre för mig.
Funderar på att gå o lägga mig, så det blir en annan dag, men då måste jag ju åka till jobbet o det vill jag ju inte heller.. Damnit. Jaja, det visar sig. Godnatt med er och hoppas ni orkade läsa! :)

Puss

Kommentarer
Postat av: Tessa =)

Hallååå där =) Tänkte på det här bekymret du hade med sällskaps sjukan och att du inte kan koppla av hemma. Verkar som du skaffat dig en karl, som kanske inte bor i Örebro? Kanske beror det lite på det? Att det saknas en del och att de andra du umgås med när du inte är med honom blir som en tillfällig utfyllnad?! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback