HGF vecka 1

Då har första veckan på sommarjobbet gått. Jag som knappt orkar vara där 4 timmar ibland chockades över hur fort veckan gick. Men det blir väl annorlunda när man vet att man ska vara där en längre tid. Jag har i alla fall trevligt med kollegorna och det är ju det viktigaste! Varje dag det har varit sol har vi kutat ut och pressat på rasterna. Lite färg måste man ju få även fast man jobbar!
 
Efter jobbet i måndags sprang jag 5 km + styrka och intervaller med Moa och Sofia. Sen har det inte blivit så mkt mer träning för det är ingen höjdare att träna i 30 graders värme. På onsdagen fick jag iofs lite motion då jag och älsklingen spelade golf i 4 timmar. Gick åt pipsvängen för min del, men det var en riktigt skön kväll ändå. Tisdagen spenderades iaf hemma hos Emma med Moa och Evelina. Vi gjorde räktacos och kollade på Sverigematchen. Var trevligt! På torsdagen skulle jag till Java på möte med "cupkommittén". IFK Örebro Handboll ska anordna en träningscup i augusti och jag är med och planerar den tillsammans med några till ur styrelsen. Efter mötet gled jag vidare till Satin där Agnes och Bene satt. Sen joinade även Anders en sväng. Var trevligt, men varmt! Och så är jag mindre glad över alla som ska röka kring mig.. Men vad ska man göra..
 
Sen kom fredagen och då blev det fest som vanligt. Agnes och Bene dök in och sen även Ilina och Albin (Alpin?). Vi hade en trevlig kväll med spel, umgänge, dryck och sen ett glas på Stora Örebro. På lördagen åkte vi tidigt till landet för att spendera dagen i solen. Jag badade!!!!! Helt chockad att jag doppade mig som är en sån badkruka, men guud vad skönt det var. Det behövdes verkligen för man var så svettig. Framåt 17-snåret hade vi bokat sjötaxi till Sjökrogen, så Anders morbror skjutsade oss i motorbåten till Katrinelund för vi skulle fira Anders farbror som fyllt 70 och han ville bjuda oss på mat. Det tackar man ju inte nej till! Jag åt Toast Skagen, Oxfilé och Mjölkchokladpannacotta. Det sistnämnda var heeeeaaaaaaveeeeen!! Typ det bästa jag ätit någonsin!
 
Idag blev det mera sol och bad för att sen åka hem och shoppa med mor. Hittade både det ena och det andra i hettan. Nu är det 30 grader i lägenheten så mina planer för kvällen är att ta ett kallt bad, stoppa in lakanet i frysen och enbart njuta av sista stunden av helgen.
 
Heippa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback