Weekend

Hej hej hallå dagboken :P
 
Nu är helgen över och den har varit superbra!
 
I lördags gick vi upp tidigt och packade det sista för att sen köra till Nora och lämna kissarna hos mamma och pappa. De var på väg hem från Oslo då, så de kunde inte ta dom tidigare. Sen åkte vi vidare (efter att ha letat efter pingisbollar i 5 affärer) mot landet. Där förbereddes det sista med maten och vi gled över till Malin och Eriks stuga där Anders fick sig en tur med wakeboarden innan det var matdags.
 
Vi började med att äta vår tapas där alla hade haft med sig varsin rätt. Det bjöds på vitlöksmarinerad fläskytterfilé, vitlöksbröd, serranoinlindad getost med honung, minipajer med kantareller, chilimarinerade räkor, mangosallad, jordgubbssallad, chilimarinerad halloumi med mera! Riktigt gott var det och vi njöt till detta med vin/öl/drinkar.
 
Sen var det lekdags och Anna gick ut hårdast genom att fullkomligt köra ner oss med världens jobbigaste lek, haha. Efteråt var alla helt slut och festen dog av lite :P Orkar inte skriva om allt vi gjorde, det får bli en muntlig redogörelse vid tillfälle! Tillslut orkade vi fortsätta leka och framåt kvällen grillades det kött som vi åt potatissallad till. Kvällen avslutades med beerpong och mycket känslor.
 
Dagen efter var det en riktigt chill dag och Anders familj + några ur släkten ville fira min födelsedag i efterhand, så jag bjöd på kakor och bullar och så åt vi även glass. Fick en hel del fina presenter också, man tackar! Vi kom hem sent igår kväll och då var det packningsdags för Anders som ska spendera veckan på Ekäng med 15 andra fotbollsdomare för att gå en steg 2-kurs och bli behöriga att döma högre upp i divisionerna. Riktigt kul för hans del, men tråkigt för min då han inte får sova hemma på hela veckan (det ska vara lika för alla). Därför bestämde jag mig tidigt för att åka till mamma och pappa och utnyttja dom lite, hihi. Ska bara packa lite saker och sen tar jag bussen till Nora. Får se om jag åker hem torsdag, fredag, lördag eller söndag, det beror på hur rastlös jag blir och vad jag är sugen på att göra i helgen :P
 
Hadeee!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback