Welcome back me, myself and I.

Jag har länge funderat på att börja blogga igen, men aldrig riktigt tagit mig i kragen. Sen såg jag att Agnes skulle göra det och då blev jag lite sugen själv, hihi. Jag får helt enkelt se om det blir något av detta, men jag kan ge det en chans i alla fall. Dock blir det kanske inte så mycket bilder, men vi får se!
 
Förra gången jag bloggade var innan jag träffade Anders och jobbade på Forex, Marieberg. Mycket har hänt sen dess. Det var fyra år sen och nu sitter jag här idag med en grundlärarexamen i fickan. Man tackarrrr! Så här i efterhand kan jag tycka att dom här åren har varit så jävla softa, jag har inte haft någon pluggångest, ingen panik, ingen tidsbrist, utan jag har kört mitt race med några pluggtimmar på förmiddagen per dag och sen har jag gjort vad jag vill. Tänker jag efter lite mer, så var det nog inte riktigt så, men ändå! Jag är sjukt stolt över mig själv då jag lovade efter studenten att jag aldrig skulle plugga mer i hela mitt liv. Anledningen till att jag hamnade på den här utbildningen var för vi hade fått en ny chef på Forex som jag inte (ingen annan heller för den delen) kom överens med och min lösning var att söka någon utbildning på universitetet. Valet föll på lågstadielärare, men det var långt ifrån självklart då jag aldrig tidigare arbetat med barn någonsin. Sjukt. Sen redan efter första praktiken kändes det rätt, så det var ju gött!
 
Nu är väl tanken att läsarna ska få följa mitt liv som nyexaminerad lärare och det första riktiga jobbet. I höst väntar ett liv som lärare i en förskoleklass och jag är sjukt taggad! Kommer superbra överens med min nya kollega, all annan personal på skolan verkar fantastiska och det bästa av allt - Jag behöver inte göra matlådor för jag får äta med barnen i skolmatsalen, woop woop!
 
Nu blev inlägget lite väl långt, men så får det bli. Långa inlägg är roligare att läsa än korta tycker jag ;)
 
Hadeeeeee.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback